Friday, February 25

Jumuud... Kucuut... Kemetuutt...

 


Ini jer lah bahasa dan perkataan yang paling sesuai untuk menerangkan mentaliti puak-puak lahanat bawah tempurung UMNO ni.

Jumuuuud.... Kucuuuttt..... dan Kemetuuuutt....!!

Pandangan orang langsung tak boleh terima. Mereka jadi defensif dan giler babi. Puak-puak mereka seolah-olah maksum dan hebat belaka. Weh.... hilangkanlah sikap perasan tu, okay?? Poyonya...

Teguran para pakar, jika terkena batang hidung mereka, akan dianggap sebagai satu penentangan terhadap mereka. Berbeza pendapat dengan mereka.... satu penentangan. Ciiittt...!! Umur dah tua bangka, tapi otak....... masih 'separuh masak'. Haprak dan berkelodak!!

Hello.... grow up pleazzzzz!! Setiap orang berhak mengeluarkan pandangan dan pendapat, terutama, jika ia ada kaiatn dengan kepentingan negara. Mentang-mentanglah yang lantik si Isa tu, ialah Najib.... maka murni sungguhkan tindakannya itu hinggakan tak boleh disanggah dan dipertikaikan??

Weh.... cukup-cukuplah menjilat tu oi. Kalau nak jilat pun, berpada-padalah.... Jangan sampai otak jadi sasul dan tak boleh nak berfikir secara waras dah. Ha...ha...ha... Kuat menjilat ni ada negatif effect pada pertumbuhan otak. Otak tak boleh mature dan tak boleh berkembang. Ia akan jadi...... jumud, kecut dan kemetot!!

Haaaa.....dengar sini. Apa yang dilakukan oleh Tengku Zafrul serta Datuk Dr Zainal Aznam Mohd. Yusof adalah satu tindakan patriotik. Dalam isu Isa Samad dan Felda ini.... terpancar patriotisme mereka. Mereka bercakap demi kepentingan ekonomi negara yang semakin merudum.

Pelantikan Isa Samad, on the other hand... dilihat akan melingkupkan lagi ekonomi Malaysia. Skandal rasuah Isa Samad, is bad for business. Itu nasihat dan pandangan pakar. Para penjilat..... shut up!! Lu orang apa tau...?

Kalau otak jumud... kecut dan kemetot, menjilat dan membodek jer ler yang depa tahu.... Ha...ha...ha... bab tu, depa dah sampai tahap PAKAR!! Tahniah!!
 
 A Mum Of Three Mohd

No comments:

Post a Comment