Sunday, March 20

Mahukah Olang serawak di tunjukan care utk di kembalikan keadilan demi kebajikan mereke yg di rampas selame ini ?

 

Salam Kebajikan dan Kejujuran utk sume beb,
pertame sekali kite nak menyuarakan mengenai masalah2 olang2 serawak selame ini, dan dun serawak bakal di bubarkan pade hari isnin nie, berbalik pade ceritera yg asal, serawak adelah negeri yg terkaye sekali di mesia yg keberhasilannye adelah minyak dan balak serte pertanian yg banyak.. tetapi di monopoli dan di kebas, di samun serte di rompak oleh mereke yg paling berkuase di serawak iaitu famili taib mahmud and the cronie..
make timbul lew pelbagai bantahan dan ke tidak puasan hati rakyat serawak selame ini, bagaikan utk menutup perilaku busuk pemerintah yg bertuhankan umno apco nie.. Bee End serawak sibuk katenye memperjuangkan bumi serawak dgn kemajuan, maju kew kek sane beb ? ramai yg miskin dan terlalu ramai yg daif dan hanye 3% jew dari olang2 serawak yg kaye itupun kerene ade sangkut paut dgn menteri ngok kan rakyatnye, selame ini pelbagai berite yg  membusuk cume di sembunyikan oleh Bee End pade seluruh rakyat mesia dan serawak khasnye, tapi sikalang dgn adenye radio free serawak, make terbongkar lew segale rahsia merompak wang rakyat selame ini yg di lakukan oleh pelobi2 yahudi nie.. kahkah,

dgn harte yg bertimbun2 dgn merompak hasil kekayaan bumi serawak selame 30 tahun dan membiarkan kebanyakkan olang2 serawak miskin yg tidak terhingge, adekah WAJAR UTK MEMENANGKAN pemerintah yg zalim ini ? pemerintah yg mementingkan dirinye sendiri, pemerintah yg kuku besi, pemerintah yg mengkayekan anak2 dan suku sakat nye jew ? patut kew ? olang2 serawak mempunyai mentaliti yg masih berjaye di tutup oleh Bee End melalui propaganda medie yg di kuasai sepenuhnye oleh gomen 1mesia umno apco yahudi demi kuase politik mereke dan demi utk TERUS MEROMPAK WANG RAKYAT!

fikirkan dan renungkan betape kite sebagai olang2 serawak harus berubah dan memberikan mandat pade pemerintah yg baru supaye olang2 serawak mendapat KEBAJIKAN dan KEJUJURAN dalam sistem pemerintahan kite, bangun dari lene yg panjang buat lew perubahan yg ketare kerane selame ini lu olang sume dah kene tipu dan di bongokkan oleh pemerintah yg bersifat haramjadah ini..

tengok rumah2 mereke yg di tindas selame puluhan tahun oleh sebuah kerajaan menipu rakyat serawak selame ini ? balak kene tipu, tanah adat kene jual, minyak kene songlap.. rumah bagaikan menanti roboh, hidup bagaikan di dalam zaman purbakale,
sedangkan pemerintah yg berkuase kaye nak mampos tahap dewataraye..

demi utk olang2 serawak, mari lew kite bersatu hati dan bersatu tenage utk menumbangkan pemerintah serawak dan mesia amnye yg zalim dan menindas rakyat!

@B. CUKUP LEW DGN TEMBERANG UMNO APCO BEE END SLAME NIE BEB, OLANG2 SERAWAK KALU DI BEKALKAN 1 LAPTOP, GENERATOR DAN INTERNET KEK SETIAP PELUSUK SERAWAK, 99% BEE END KENE TANAM DALAM TANAH, DAN LEW PEMBOHONG, PENIPU, PENGAUTA, PEROMPAK PLOP TU,

RAKYAT DI BONGOKAN DGN MAKANAN MEDIA MESIA YG PEMBOHONG BESAR, DGN PROPAGANDE PROJEK2 PEMBOHONG SETIAP KALI ADE PILIHANRAYE, LEPAS HABEH JEW LANGSUNG TAK NAMPAK MUKE, JGN CUME NAK PERMAINKAN OLANG2 MUDE DI SERAWAK.

INGAT BEB!.. KUASE DI TANGAN ANDA.. KATEKAN TAKNAK PADE BEE END SERAWAK! LU OLANG MAMPU MENGUBAH SEJARAH SERAWAK DGN KESATUAN LU OLANG DAN PERMULAAN SEJARAH KEBANGKITAN SUARE OLANG2 MUDE DI SELURUH TANAHAIR!.. UTK MEMASTIKAN HARTE2 KEKAYAAN SERAWAK DAPAT DI MANAFAATKAN UTK SEMUE WARGE SERAWAK.. DGN MENJADIKAN PAKATAN RAKYAT SEBAGAI PEMANGKIN UTK PERMULAAN KEGEMILANGAN DI BUMI EMAS MILIK OLANG SERAWAK BUKAN MILIK KELUARGE TAIB JAHANAM!

No comments:

Post a Comment