Saturday, January 15

Friday, January 14, 2011

Pakatan Rakyat patut rampas balik kuasa BERSIH

[Bersih 1.0]
Harakahdaily melaporkan:
Menurut Anwar, mesyuarat juga meminta Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali mengadakan mesyuarat dalam masa terdekat dengan pengarah pilihan raya ketiga-tiga parti untuk mengatur pertemuan dengan Bersih bagi membincangkan isu-isu percanggahan peraturan pilihan raya.

"Kita juga minta YB Azmin Ali untuk menyegerakan mesyuarat bersama pengarah-pengarah pilihan raya untuk mengadakan pertemuan khas dengan Bersih supaya isu-isu yang menyentuh pilihan raya diteliti dengan bukti-bukti percanggahan peraturan dan semangat pilihan raya bebas," katanya. - Hrkh
Aku harap sangat dalam mesyuarat pengarah pilihan raya ketiga-tiga parti tu depa buat keputusan untuk mendesak BERSIH masukkkan balik pendekatan berdemonstrasi. Kalau dalam pertenuan dengan BERSIH tu nanti, depa masih berkeras nak gunakan pendekatan "pendidikan awam" aku harap Pakatan Rakyat rampas balik kuasa BERSIH dari tangan Ambiga.

Kalau harap bersih dengan pendekatan yang Ambiga nak bawa, takkan sampai kemana. Jenis bangsa anjing macam SPR "sianjing Umno" tu, takkan faham bahasa lembut. KAlau guna pendekatan keras pun aku tak berapa yakin boleh jalan.

Tapinya, kalau gunakan pendekatan berdemonstrasi, paling kurang pun akan dapat menarik perhatian rakyat dan akan dapat meningkatkan mood rakyat untuk lawan Umno BN pada PRU13 nanti.

Berita harakah tu jugak melaporkan yang mesyuarat Pakatan Rakyat bersetuju memilih Cikgu PA, Setiausaha Agung PAS untuk buat pertemuan dan berunding dengan SPR, satu penghormatan kepada PAS sebagai abang sulung dalam politik.
Pertemuan itu dicadangkan pada 19 Januari ini, tiga hari sebelum penamaan calon bagi pilihan raya kecil Dun Tenang.

"Datuk Mustafa Ali mewakili ketiga-tiga parti telah menghubungi SPR untuk mengadakan pertemuan dengan kadar segera dalam isu menyentuh pilihan raya Tenang dan juga prosedur dan keprihatinan kita dalam isu SPR," kata Anwar yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen. - Hrkh

No comments:

Post a Comment