Friday, January 21

PRK DUN Tenang - Patutlah Tenang Dijamu Arak, Memang UMNO dan Arak Bagai Aur Dengan Tebing

oleh Sutera Biru pada pada 21hb Januari 2011 pukul 1.27 pagi

Kerajaan Negeri Selangor bermula pada 14 Januari berusaha menubuhkan sebuah tabung khas membantu pekerja Islam untuk berhenti bekerja di premis jual arak di seluruh negeri Selangor. Sehubungan dengan itu sebanyak RM10 juta diperuntukan bagi memberi modal dan peluang pekerjaan kepada mereka untuk memulakan pekerjaan baru yg halal.

Pemimpin non-muslim dari DAP turut menyatakan sokongan terhadap penubuhan tabung khas ini.Setiuasaha DAP Selangor, Lau Weng San antara individu terawal yang menyatakan sokongannya terhadap tabung ini dalam blognya."Saya mahu jadi yang pertama di Malaysia (menyokong tabung ini)." 

Kesalnya tindakan Menteri Pelancongan, merangkap naib presiden MCA, Dato' Sri Dr. Ng Yen Yen, pada 16 Januari lalu telah memperlekeh dan 'menghentam' langkah Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) yg melarang pekerja muslim dari bekerja di tempat tempat hiburan yang terlibat dgn arak dengan berkata langkah itu mesti dibatalkan kerana bertentangan dengan hak asasi manusia. 

Ada sahaja kritikan yang dilemparkan terhadap usaha kerajaan negeri Pakatan Rakyat. Dalam isu arak ini tidaklah menjadi luar biasa lagi kerana arak jugalah yang dibawa UMNO dan menjadi "makanan" kempen semasa PRK Galas dan yang terbaru di Tenang.

Arak sudah bersebati dengan UMNO, DULU KINI DAN SELAMANYA ARAK!
Ini hak asasi manusia cara UMNO dan BARISAN NASIONAL..

UMNO Merasmikan Kilang Arak
Gambar-Gambar Pada Tahun 1966 semasa Tunku Abdul Rahman, Perdana Menteri Malaysia yang Pertama yang juga Presiden UMNO Ke-2 merasmikan kilang arak milik Guinness Malaysia Berhad.












Najib Tun Razak








Abdullah Ahmad Badawi








Mirzan Mahathir 














Khairy Jamaludin






Khairy:

"Apa yg betul? Adakah saya minum apa2 dlm gambar tersebut?"




Hishammudin Tun Hussein














Arak Lagi...


No comments:

Post a Comment