Thursday, February 24

Permohonan - Dua - Solat

Permohonan - Dua - Solat
Nabi (SAW) Doa s '

}

Istikhara
Jabir (RA) menyatakan bahawa Nabi Muhammad (SAW) mengajarkan mereka berdoa Istikhara dengan keteguhan tersebut dan digunakan untuk mengatakan bahawa ketika seseorang sedang dalam dilema apapun, ia harus melakukan dua rakaats solat nawafil dan selepas membaca doa berikut:
اللهم إني أستخيرك بعلمك وأستقدرك بقدرتك وأسألك من فضلك العظيم فإنك تقدر ولا أقدر وتعلم ولا أعلم وأنت علام الغيوب اللهم إن كنت تعلم أن هذا الأمر خير لي في ديني ومعاشي وعاقبة أمري فاقدره لي ويسره لي ثم بارك لي فيه وإن كنت تعلم أن هذا الأمر شر في ديني ومعاشي وعاقبة أمري فاصرفه عني واصرفني عنه واقدر لي الخير حيث كان ثم ارضني به
"Ya Allah, dengan pengetahuan anda Saya mencari kebaikan, dengan kuasa anda Saya mencari kemampuan dan menyokong kuat anda untuk tentu anda mempunyai kekuatan yang saya tidak punya, Kau tahu dan aku tidak Tahu dan Anda Tahu yang tak terlihat. Ya Allah , dalam pengetahuan anda jika pekerjaan ini baik bagi saya di Duniya dan akhirah (akhirat), maka biarlah untukku, berilah aku berkat di dalamnya dan jika itu buruk bagi saya kemudian menyimpannya jauh dari saya dan berilah aku apapun takdir yang akan membuat saya bahagia ".(Mishkat)
Sementara membaca, memikirkan masalah di tangan

No comments:

Post a Comment