Monday, April 18

Keputusan satu permulaan untuk perubahan menyeluruh- Anwar

 

PETALING JAYA: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, keputusan Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-10 merupakan satu permulaan kepada perubahan jitu dan menyeluruh buat rakyat di negeri itu.
“Walaupun tidak mengecapi keputusan yang diingini, kita berjaya menanam benih politik murni agar rakyat Sarawak meninggalkan politik perkauman sempit,  berani melawan kezaliman yang sekian lama membelenggu dan berusaha memperkukuh amalan Demokratik.
“Hakikat yang tidak dapat dinafikan sepanjang tempoh berkempen, berbekalkan sumber yang terhad serta berilitizam dengan kempen yang bersih, Pakatan Rakyat tetap berjaya menembusi kawasan pendalaman, yang sentiasa dianggap kubu kuat Barisan Nasional,” katanya dalam satu kenyataan media.
Menurut Anwar , kredibiliti dan integriti Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) sekali lagi tercalar kerana wujud laporan bahawa SPR  bertindak berat sebelah terhadap penipuan ketika hari mengundi semalam.
“Saya difahamkan petugas Parti Keadilan Rakyat dinafikan borang 14 di beberapa kawasan sedangkan borang ini penting untuk memastikan keputusan pilihanraya bersih dari penipuan,” ujar Anwar yang juga Ketua Umum KEADILAN.

No comments:

Post a Comment