Saturday, November 5

Dua Pejuang Terbunuh di Selatan Gaza Menjadikan Jumlah Yang Terbunuh Seramai 12 Orang Semenjak Sabtu

 


 Sumber Perubatan Palestin melaporkan Tentera Udara Israel (IAF) telah mengebom sebuah kawasan di bahagaian selatan Semenanjung Gaza pada hari Ahad, membunuh dua orang pejuang rakyat Palestin. Kejadian yang semakin menjadi-jadi sejak akhir-akhir ini telah menyebabkan jumlah rakyat Palestin yang terbunuh di Gaza sejak hari Sabtu meningkat kepada dua belas orang.
Tentera Israel membuat kenyataan bahawa jet pejuang mereka telah melepaskan serangan peluru berpandu ke atas sekumpulan pejuang selepas mereka melancarkan serangan ke Negev Barat, tepat mengenai sasaran. Tentera tersebut menambah bahawa pejuang-pejuang tersebut telah melepaskan enam serangan mortar ke Israel pada hari Ahad, dan menuduh penentangan yang berlaku di Gaza meningkatkan lagi ketegangan.
Sumber perubatan di Gaza mengesahkan bahawa dua pejuang dari sebuah kawasan di bahagian selatan Semenanjung Gaza telah terbunuh selepas menjadi sasaran serangan peluru berpandu pihak Israel. Mereka telah dikenal pasti sebagai Yousef Abu Abdo dan Ali Al Aqqad; kedua-duanya berasal dari Khan Younis.

No comments:

Post a Comment