Saturday, January 29

Tenang : Pengundi sudah tetapkan pilihan mereka

Pengundi Melayu sejak hari penamaan calon sudah tahu siapa yang mereka hendak pilih.

LABIS: Rata-rata pengundi telah menentukan siapakah calon yang akan dipilih dalam pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Tenang hari Ahad ini.
Tinjauan terbaru mendapati para pengundi telah menetapkan pilihan mereka dan sebarang kempen di saat-saat akhir tidak boleh mempengaruhi mereka lagi.
Dalam PRK Tenang, calon Barisan Nasional (BN) Mohd Azahar Ibrahim menentang Normala Sudirman dari PAS setelah kematian Datuk Suleiman Taha, akhir November lalu.
Roniza Aman berkata, pengundi Melayu sejak hari penamaan calon sudah tahu siapa yang mereka hendak pilih.
“Kedua-duanya kita kenal. Jadi tidak perlulah berkempen secara berlebihan. Orang Tenang saya nampak tidaklah begitu ghairah tetapi yang paling sibuk orang yang datang dari luar,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.
Rakannya, Zuraida Taib menambah, beliau hanya sekali mendengar orang ceramah di tempatnya tinggal iaitu di Tenang Stesen.
Menurutnya, beliau tidak berminat dengan ceramah atau kempen kerana ia tidak memberi banyak faedah kepada penduduk Tenang.
“Mereka bercakap mengenai isu negara Islam tetapi apa kena mengena dengan orang Tenang. Mereka sudah tahu mengenai perkara tersebut. Tidak perlu diulang-ulang setiap hari,” tambahnya.
Menurutnya, beberapa isu lain seperti isu Datuk Seri Anwar Ibrahim dan buku Interlok tidak akan mempengaruhi pengundi.

No comments:

Post a Comment