Friday, February 4

Padan muka Mubarak


Akibat selama ini yakin bahawa diri dilindungi oleh Amerika, hari ini Parti Demokratik Nasional yang dipimpin oleh Hosni Mubarak rasa kecewa dan berkata, "Barat mengkhianati Mesir". Itulah yang dikata oleh wakil parti tersebut apabila ditanya tentang tindakan Barat mengutuk Mubarak dan berhasrat untuk memaksa beliau meletakkan jawatan dengan segera.

Ini adalah bukti bahawa selama ini, Barat yang di sanjung dan kini ketika Mubarak dikutuk oleh rakyat Mesir, dia dibiarkan sendiri. Ini lah yang dilalui oleh sebilangan pemimpin negara yang tidak mementingkan soal rakyat kerana rasa dirinya dilindungi oleh barat dan boleh membuat apa saja, sehingga menyiksa rakyat.

Dalam pada itu, Ayatollah Khamenei, Pemimpin Revolusi Islam Iran, mengutuk Mubarak dengan berkata, "Selama 30 tahun Mesir berada di tangan seseorang yang tidak berjuang untuk kebebasan tetapi musuh kepada mereka yang memperjuangkan kebebasan," Khamenei juga berkata," Dia bukan sahaja tidak anti-Zionist, tetapi dia bersekongkol dan menjadi barua Zionis."

Ini adalah pengajaran buat pemimpin dunia yang bersekongkol dengan Amerika dan Israel lalu menekan rakyat sendiri. Kerana terlalu percaya pada kuasa besar itu, Mubarak sekarang keseorangan. Padan muka

No comments:

Post a Comment