Saturday, December 17

lantak engkau la lim



Kalau dapat jadi calon dan tanding dalam pilihan raya, lepas tu menang pulak, dapat ler jadi YB. Uuuuu... syok tu!! Glamour you...

Tapi apakah itu yang dikatakan perjuangan?? Apakah seseorang tu hanya boleh berjuang hanya sekiranya dapat jadi YB@Wakil Rakyat??

Kalau itulah nawaitu mereka... maka alignment mereka terhadap perjuangan jauh lari dari landasannya. Sempit betul mentaliti mereka. Mengapa mesti jumudkan erti perjuangan??

Tapi, apa nak kata... kita manusia yang rambutnya sama hitam tapi hati dan cita-cita tak sama. Ada orang berjuang dengan harapan nak dapat recognition. Ada orang berjuang sambil-sambil tu, mengharapkan sesuatu habuan. Ada orang berjuang betoi-betoi untuk memperjuangkan nasib rakyat.

Bagaimana dengan katak tua Lim Boon Chang dari PKR ini??

Oooopss!! Ex-PKR. Dari Gerakan... lompat ke MCA, then lompak pulak ke PKR... akhirnya lompat semula masuk Gerakan. Bila melompat jer.... ada saja alasan yang diberikannya. Mampuih pi.... Malas aku nak ambik pot dengan alasan yang diberikannya. Tak suka ler orang yang banyak sangat beralasan ni.

Tapi... kalau betul ler dia lompat balik ke dalam Gerakan kerana kecewa tak tersenarai sebagai calon seperti yang dilaporkan di sini, maka katakan kepadanya... Pergi mati la sama lu!!

Macam ini nak jadi pemimpin?? Ini bukan pemimpin.... ini pengemis politik!! Pengemis oportunis!!

Hahahaha.... Mampuih pi kat dia!!

No comments:

Post a Comment