Thursday, January 13

Negara Umat Islam Majoriti (Warna Hijau)
Pernahkah anda mendengar orang mengeluarkan perkataan yang menghina agama Islam di depan anda. Sebagai seorang Islam yang percaya dengan agama suci itu, walaupun seseorang itu tidak pernah lengkap solat 5 waktunya kejap buat kejap tinggal, tetapi jika ada orang terutamanya yang bukan Islam memaki hamun agama Islam di depan kita, sudah tentu akan tersirap naik darah kelakian kita (Peringatan ! : Anda lebih layak mampus atau semak semula keimanan anda jika anda lansung tak rasa apa-apa!!!).


Perasaan sebegitulah yang menyebabkan agama Islam telah tersebar ke seluruh dunia dan menjadi sebuah kuasa yang besar dan mat kuat suatu masa dahulu. Perasaan sebegitu juga telah diterjamahkan sehingga ke tahap pemerintahan di mana ketua-ketua pemimpin besar Islam sanggup menghantar bala tenteranya menyerang sesebuah negara hanya apabila mendapat tahu ada warga muslim di situ telah dihina.

Mungkin juga itu merupakan salah satu sifat mukmin iaitu amat berlemah lembut dengan sesama muslim tetapi amat keras dengan kaum kafir yang kurang ajar serta biadab kepada agama Islam.

Namun segalanya telah berubah sekarang ini di mana umat Islam amat berlemah lembut dengan orang kafir tetapi amat keras dengan sesama Islam. Terdapat sebanyak 57 negara di dunia yang majoriti rakyatnya beragama Islam (rujuk sini) dan daripada semua jumlah itu hanya 5 buah negara yang melaksanakan undang-undang yang keras kepada mereka yang didapati bersalah menghina agama Islam.

Salah satu daripada negara yang mempunyai undang-undang sebegitu adalah negara Pakistan yang telah mencetuskan kontroversi seluruh dunia kerana menjatuhkan hukuman mati kepada seorang kristian yang dituduh menghina Nabi Muhammad.

Dikalangan rakyat Pakistan sendiri berlaku perpecahan. Ada yang setuju dengan undang-undang tersebut dan ada juga yang bersekongkol dengan tekanan barat yang berpendapat hukuman dan undang-undang itu kejam dan tidak boleh diterima. Kes pembunuhan gabenor di Punjab baru-baru ini adalah rentetan dari isu yang sama.

Apa pendapat para cendikiawan agama pakistan yang mengamalkan undang-undang keras kepada penghina agama Islam apabila di tanya kenapa hanya 5 daripada 57 negara Islam sahaja yang mengamalkan undang-undang keras. Adakah negara umat islam yang lain tidak mengamalkan Islam. adakah Pakistan mengamalkan ajaran Islam yang salah.

Jawapan mereka ialah, semua negara yang majoriti Islam dan mengakui islam sebagai agama rasmi negara mereka menuduhkan atau membina negara masing-masing atas dasar "KEBANGSAAN", sebab itulah tidak ada roh memertabatkan Islam diserapkan dalam undang-undang mereka.

Menarik untuk difikirkan kenapa agaknya umat Islam lemah dan menjadi bahan buli di seluruh dunia sekarang ini. Mungkin jawapannya sebagaimana yang dijawab oleh para cendikiawan Pakistan di atas, dalam 57 negara Islam, ada 52 negara yang dibina atas dasar "kebangsaan" manakala hanya 5 sahaja atas dasar Islam, macam mana nak kuat?.

Bagaimana dengan negara Malaysia agaknya, atas dasar apa kita membina negara kita?, Nak tahu jawapannya tanyalah UMNO...anda tentu boleh agak apa jawapannya.

Maklumat asal di sini

No comments:

Post a Comment