Sunday, February 13

TENTERA MESIR JANJI PERALIHAN DEMOKRASI,,MEMBUAT KABINET LAMA NDP

 
 
<p>An Egyptian army general spokesman delivering second statement of Armed Forces Supreme Council, Cairo, February 11, 2011.</p>
<p>For more on updates, developments and army&#39;s response: <a href="http:/content.usatoday.com/communities/ondeadline/post/2011/02/egypts-supreme-council-of-armed-forces-meeting-on-crisis/1">Egypt envoy: VP is de facto president; ElBaradei calls on military</a>.</p>
 
Dewan Tertinggi Angkatan Bersenjata pada hari Sabtu menyeru agar peralihan damai menuju Mesir awam yang dipimpin bebas dan demokratik selepas pengunduran diri Presiden Hosni Mubarak.
"Akan ada peralihan kuasa damai ketika persekitaran membolehkan bagi kerajaan yang dipilih secara bebas yang menetapkan tanah dengan demokrasi," kata juru bicara tentera.
Majlis berlari urusan negara selepas berlepas Mubarak pada hari Jumaat selepas 18 hari dari protes pro-demokrasi besar-besaran. bekas kabinet Nya akan tetap berlaku sampai kerajaan baru dibentuk, kata jurucakap itu.
Tentera berhenti singkat mengumumkan rangka masa untuk peralihan, tetapi mengatakan bahawa Mesir akan menghormati perjanjian di masa lalu. Ini disebut para pegawai keselamatan negara untuk menghormati sumpah mereka untuk bekerja bagi keselamatan dan kestabilan nasional warga negara.
Pertempuran Mematikan selama protes telah diperkuatkan permusuhan lama dipegang antara warga dan polisi.

No comments:

Post a Comment