Friday, March 4

DUNIA LUAR

Palestine/GazaPalestin / Gaza

Empat juta orang Palestin tinggal di Gaza dan Tebing Barat dalam keadaan genting. persekitaran yang penuh sesak, menyekat akses kepada jalur darat dan laut, sekatan berlebihan pada gerakan dan kemampuan baik menanam makanan untuk diri sendiri atau mengimport barang pokok dasar mempunyai semua sumbangan terhadap tingginya tingkat kemiskinan dan kelangkaan pangan yang ditemui di kedua-dua kawasan ini.

Hasilnya adalah penduduk Palestin yang terdedah, bergantung pada bantuan kemanusiaan untuk bertahan hidup. Sekatan yang dikenakan ke atas Jalur Gaza pada tahun 2007 mengehadkan perjalanan dan perdagangan dan telah menyebabkan lebih dari 2,5 juta laki-laki, perempuan dan anak-anak di Gaza menderita sebagai hasilnya. Perlengkapan untuk makanan, air, dan ubat-ubatan telah memotong dan kesan ekonomi yang besar.

Zakat Foundation of America memerlukan rawatan untuk memastikan bahawa semua operasi kami di Palestin adalah sepenuhnya sesuai dengan pedoman kerajaan AS untuk Pertubuhan Amal, kerana kepekaan politik yang berkaitan dengan Palestin.
Palestine/Gaza

No comments:

Post a Comment