Friday, March 4

Respon kemanusiaan untuk Krisis Timur Tengah: ZF Menyediakan Obat dan Makanan di Daerah Terkena Kesan

Hubungi Jump:


Untuk Segera Diterbitkan
(Bridgeview, IL, 2/25/11) Banyak di Timur Tengah diamati dengan cermat panggilan Tunisia untuk pembebasan. Gelombang protes telah menyebabkan para pemimpin untuk berundur paling menonjol di Tunisia dan Mesir dan berpotensi Libya. Outcries ini awam telah datang dengan kos besar. Banyak sangat menderita daripada perpindahan dan kecederaan. Zakat Foundation of America (ZF) secara rasmi melancarkan sebuah kempen Bantuan Kecemasan di wilayah tertumpu pada Libya untuk mengurangkan krisis kemanusiaan.
ZF mempunyai ketelitian yang menanggapi dengan ubat-ubatan, makanan, dan sukarelawan. Hal ini telah berdiri dengan orang-orang memberikan bantuan kemanusiaan di daerah krisis, khususnya Libya. "Kami menumpukan pada Libya saat ini kerana beratnya situasi telah ada. Kami menghantar dua pasukan kemanusiaan ... Kerana kehadiran kami di Mesir dan Tunisia sebelum krisis ini, itu adalah mudah bagi wakil kita untuk memobilisasi," kata Pengarah Eksekutif ZF, Demir Khalil. Pasukan-pasukan kemanusiaan telah bekerja tanpa henti menyeberangi sempadan Libya dan mengedar bantuan. Situasi di Libya semakin memburuk pada hari sebagai keperluan untuk bantuan lebih lanjut menjadi diperlukan, sehingga kami meminta para penderma untuk menyumbang murah hati terhadap usaha-usaha ini secara online di zakat.org .
ZF akan terus mengumpul dana untuk membeli makanan dan ubat-ubatan untuk mengangkut akan ke Libya dan negara-negara lain di Timur Tengah.
- Akhir Siaran Akhbar -

No comments:

Post a Comment