Thursday, April 21

Aziz Bari Ganti Hadi OK Tak?.

 

Oleh: mohdnoorawang

" Tuan Guru Dato' Haji Abdul Hadi Awang presiden PAS. (Parti Islam Se Malaysia) berkata sesiapa pun boleh bertanding jawatan tersebut. Malah bahagian atau kawasan boleh mencalun mana mana individu.

Hanya pakar undang undang Aziz Bari sahaja yang cerdik dan pintar menngatakan Hadi Awang menjadi "punca" kepada pakatan rakyat dan PAS.

Dilontarkan soalan kepada Aziz Bari apa punca sebenarnya atau akibatnya jika Hadi Awang kekal menjadi Presiden PAS?. Tak usah dengan alsan kalah pilihanraya sebagai alasan.

Kami ingin Aziz Bari lontarkan alasan dan punca saharusnya Hadi Awang berundur dari presiden PAS secara lojik akal dan berasakan jamaah Islam. 

Jawatan presiden PAS terbuka dan tidak tertutup. Pemilihan diserakakan kepada perwakilan yang memilih. Jika perwakilan mahu Hadi Awang kekal sebagai persiden  adalah hak perwakilan.
Disarankan kepada mesyuarat kawasan atau bahagian mencari calun dan mencalunkan individu untuk bertanding kerusi presiden PAS bagi menyahut cadangan dan pandangan Aziz Bari.
PAS perlu sahut sabaran Hadi Awang agar ada calun calun untuk bertanding jawatan presiden PAS. Tuan Guru Dato' Haji Abdul Hadi Awang cukup terbuka untuk memberi laluan dan pelapis agar PAS dapat berkembang maju.
Persoalannya sanggupkah individu tersebut bertanding melawan dengan Hadi Awang?.  Satu cabaran kepada kawasan mencari dan menamakan calun presiden.
Namun sehingga kini tidak calun untuk melawan atau bertanding jawatan presiden PAS. Mungkin Aziz Bari layak kok. Sekali lagi Tuan Guru Dato' Haji Abdul Hadi Awang sanggup melepaskan jawatan jika ada calun yang lebih baik .
Apa pun PAS masih memerlukan Hadi Awang, Dan perwakilan dalam mesyuarat agong akan datang menentukan Hadi sebagai persiden PAS atau perwakilan mahu presiden PAS yang baru. 
Terimakaseh Aziz Bari atas pandangan anda, Hanya fikiran dikerusi empuk tak sama dengan buah fikiran yang penuh cerik perih dalam perjuangan atau onak dan duri serta keringat dan halangan dengan seribu tribulisasi seorang pejuang dan jamaah Islam.

1 comment:

  1. ok la..daripada dok canang kerajaan perpaduang kerajaan perpaduang..musuh kita adalah sahabat yg sebenar..kita dpt tgk diri sendiri mana yg baik atau buruk..bukan mengampu2..kahkahkah

    ReplyDelete