Friday, February 25

18SG : PANAS BERAPI - Bunting di Merlimau, i guna jari..jer bro!

sumber berita dari blog al banjari

Marah sungguh gedebe UMNO bila baca artikel berasap aku semalam, dibawah tajuk : Bunting di Merlimau, kerana hari-hari mau maa..!! Depa memang patut marah kerana dengan marah itu saja yang mampu depa terjemahkan untuk tidak bersetuju dengan sekolah bunting Jasin tu. Oleh kerana darah gedebe itu memang azalinya berkaler 'biru', kemarahan itu hanya mampu dilampiaskan sekadar 'ketap-ketap' bibir saja bro..!

Nak lebih-lebih.., tak berani bro, kang tak dapat plak 'hadiah' rasuah beras sekampit cap dacing. Sekarang kan musim PRK. Musim Santa Kalus usung guni beras sana sini. Lagipun depan Ali ketam mana boleh lebih-lebihh..kang tak pasal-pasal buta jer dahi 'melayu' gedebe tu kena tunjal dengan Ali ketam. Jangan main-main dengan jari 1Malaysia Ali ketam, sekali ditunjal, mau penuh setengah sekolah bunting dibuatnya..! Itu belum lagi jari tambi tiang letrik..kalo itu kasi, kena bukak sebijik lagi ler sekolah bunting jawabnyer..! Wakakakak..

Pagi ni selepas balik dari jamaah suboh di masjid, aku bukak ruang komen, terpacul la komen kat bawah ni..mari kita hayati bersama, katanya,
" KALAU IKUT TEORI, TELOR PAS DAH TINGGAL SEBIJI TAPI TAKUT PULA ORANG KATA PONDAN MAKA PENCACAI PAS SESAT PUN CARI LAH BERITA2 HAMPEH KOT KOTLA BOLEH MENANG, SIAN PULA AKU TENGOK TERHEGEH2 KAU HUHUHU WAAAAAAAAAAAAA By TARANTULA
 Lama aku fikir TARANTULA tu apa? Apakah maknanya itu merujuk kepada perkataan "TERAN TU...LAA..!".  Kalau itu maknanya, maka sesuailah ia kita simpan di Sekolah Bunting Jasin..kerana kat situ jer kita boleh rasa bagaimana mangsa-mangsa gedebe tunjuk skil TERAN. Teran apa bro? Alaa..TERAN TU.., LAAA...! Syok ker TERAN? Nak tau tanya TARANTULA. Dia tahu laa..syiok ker tak? Hahahaha.

Pagi ini juga rakyat Malaysia sudah tahu siapa calon PAS untuk lawan Barisan Neraka, sudah pun diketahui. Di Kerdau PAS akan diwakili oleh Haji Hassanuddin Salim, 43 tahun dan di Merlimau pula lawan UMNO pula ialah Haji Yuhaizad Abdullah. Dua-dua calon PAS muda-muda belaka. Berbeza dengan calon BN yang depa kata ada kena kencing manis. Harap-harap kencing manis yang ada itu tak teruk tahap biru gelap, jika tahap kaler tu..memang punggah !! Bukan apa bro, kesian bini dia bro.., orang kena kencing manis ni anu tak berapa nak mantap, tido selalu... kata orang Merlimau...hahahaha !


(*) Bersambung nanti lepas aku makan pagi. Sementara itu ikuti Majlis Perisytiharan Calon PAS di DUN Kerdau oleh krew Cina Islam/albanjari Online, alustaz MRK albanjari yang kini sudah berkampung disana sejak 2 hari lalu. Layan foto dulu yaa..


sidang media sejurus peristiharan calon

Tuan Guru menjulang tangan calon mengistiharkan calon PAS N28 Kerdau

Gulai Kawah Kerbau....adalah menu tradisi Markaz PAS Kerdau sejak dahulu lagi... semalam 2 ekor kerbau telah disembelih sebagai juadah para tetamu

No comments:

Post a Comment