Friday, February 25

PRK Kerdau : Hasanuddin Salim Akan Menentang Calon UMNO,Syed Ibrahim Syed Ahmad

 


Ketua Penerangan PAS Pahang, Hasanuddin Salim diumumkan sebagai calon PAS bagi pilihan raya kecil
(PRK) Kerdau oleh Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam majlis yang diadakan di tapak Kompleks PAS Pahang, Kerdau, sebentar tadi.

Hadir dalam majlis sebentar tadi ialah Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa; Naib Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man; Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali; Ketua Penerangan PAS, Idris Ahmad; Ahli Jwatankuasa PAS Pusat, Muhammad Sabu dan barisan pimpinan tertinggi parti-parti dalam Pakatan Rakyat.

Turut berucap ialah Timbalan Presiden PAS dan PKR, Ustaz Nasharudin Mat Isa dan Mohamed Azmin Ali, Naib Presiden dan AJK PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Mohamad Sabu.Hasanuddin yang dilahirkan di Kampung Loyang, Sanggang, Temerloh pernah bertanding di Dun Kerdau pada pilihan raya umum lalu.




Pendidikan Awal dan Kerjaya
Mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Sanggang dan pendidikan menengah di Sekolah Menengah Abu Bakar, Temerloh.Beliau kemudiannya melanjutkan pelajaran keperingkat Diploma dalam bidang Ukur Tanah, di UiTM Shah Alam.

Memulakan kerjayanya dalam Industri Pembinaan dan Ukur Tanah selama 15 tahun.Sepanjang menceburi bidang itu beliau pernah berkhidmat dalam kerja-kerja pembinaan berskala besar seperti pembinaan infrastruktur untuk industri minyak dan gas dan antaranya pembinaan hospital Temerloh.Beliau juga pernah Berkhidmat di Sudan dalam industri minyak dan gas.

Dunia Politik
Dalam politik, Hassanuddin merupakan bekas Setiausaha Dewan Pemuda PAS Pahang dan kini menjawat jawatan Ketua Penerangan PAS Pahang, Setiausaha PAS Kawasan Temerloh.Dalam pilihan raya, Hassanuddin pernah diamanah mewakili PAS dalam Pilihan Raya Umum (PRU) 2004 sebagai calon di DUN Lanchang dan DUN Kerdau dalam PRU 2008.

No comments:

Post a Comment