Monday, March 21

IGP Ismail Omar: Wake Up Dan Melakukan Hal Benar!

 

 
i
 
Quantcast

oleh Din Merican
Beberapa minggu lalu saya menyebutkan bahawa saya akan menulis tentang nasib peringkat enam dan polis fail yang telah menjelaskan tugas polis mereka dalam menyusun laporan perisikan mengagumkan tanpa rasa takut atau menyokong. Mereka melakukannya walaupun jejak kejahatan memimpin mereka ke ambang pintu bos mereka kemudian, IGP Musa Hassan . Mereka melakukan yang membahayakan diri mereka sendiri. Pada akhirnya mereka dibebankan untuk mencuba untuk "menjatuhkan" Musa Hassan.
Lelaki yang baik telah menjadi korban
Mereka berani untuk melakukan apa yang mereka lakukan kerana mereka percaya bahawa mereka bekerja untuk Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dan bukan untuk Musa Hassan. Mereka percaya bahawa mereka akan dilindungi oleh mereka Force sendiri. Mereka salah. Walaupun koperasi polis berpengalaman, mereka naif. Dan mereka membayar harga yang sangat berat. Sampai saat ini kes mereka belum berakhir. Mereka yang telah dibebaskan kini menghadapi banding oleh Chambers AG. Sampai saat ini mereka tidak boleh mengambil pekerjaan tetap kerana mereka telah diskors dari dinas aktif.
keadaan mereka kini telah diserlahkan di Parlimen oleh MP Bakri, YB Er Teck Hwa. Lihat YB Er surat sebagai diposting pada Jumat 18 Mac oleh Raja Petra Kamarudin ( RPK ) dalam artikelnya "The Unholy Trinity Revisited "(lihat link  http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/38872 ):
Tidak Aksi menentang Musa Hassan
Sampai hari ini, tidak ada tindakan yang telah diambil terhadap Musa Hassan meskipun fakta bahawa penglibatan dengan dunia bawah telah diatur dengan sangat jelas dalam Perisytiharan beberapa wajib (SD), termasuk oleh aide de camp sendiri ( ADC ) UNK Azizul Rahim Noor. Ayat-ayat tentang Musa Hassan tidak bisa lebih jelas dan jelas seperti dapat dilihat di bawah ini:
Para Makabe dan Kerajaan pergi ke bandar tentang perlindungan terhadap informan berdasarkan Undang-Undang Whistleblower, namun dalam kes ini tidak hanya itu polis ini kedudukan dan fail tidak diberikan perlindungan, sebaliknya justru dituntut. Hal-hal ini hanya boleh berlaku di Malaysia, yang tidak bersalah dianiaya, dan penjahat pergi duti percuma!
Orang-orang miskin telah dilindungi dan ditinggalkan oleh saudara mereka sendiri dengan warna biru. Itu adalah kenyataan pahit: ketika anda turun, tidak akan ada untuk membantu anda. Hal ini terjadi walaupun fakta bahawa Musa Hassan hilang. Hal ini terjadi walaupun fakta bahawa Ismail Omar sekarang IGP baru. Dan mengapa demikian?
Ismail Omar IGP: Stand Up for Men anda
Jawapannya cukup mudah - kerana Gani Patail masih Jaksa Agung . IGP Ismail Omar takut AG Gani Patail yang memegang kuasa mutlak atas pendakwaan semua kes jenayah di Malaysia. The AG percaya bahawa ia mempunyai kekebalan mutlak kerana hanya dia memutuskan apakah suatu tindakan merupakan suatu kesalahan, dan siapa yang dibebankan untuk suatu kesalahan dan yang tidak. Itulah mengapa ia tetap berjalan mulus walaupun nota awam dari Tabung Haji menunjukkan bahawa ia adalah seorang teman dada Ramli proksi Tajuddin, Shahidan Shafie, yang mantan inspektor polis yang pernah dituduh menerima rasuah oleh ahli-ahli masyarakat melepaskan rahsia di Johor Baru .
Gani Patail's eksploitasi AG dari sistem kehakiman jenayah yang sudah terkenal. Jika anda seorang teman dari AG, kemungkinan tidak terhad. Itulah sebabnya bulan lepas, RPK menulis bahawa "bagus Its mempunyai teman di tempat-tempat tinggi" tentang AG Gani Patail mengisi Dato 'Loy Tuck Choy (Dato' TC) untuk kesalahan yang sangat kecil hanya kerana Dato 'TC menendang temannya, Dato' Vincent Lye, dari Ho Hup Bhd saja melihat gambar ini nyaman AG Gani Patail dan Vincent Lye di pejabat Hup Ho:
Robert Phang pada kepatutan AG Kelakuan Peribadi Gani Patail
Itu sebabnya Tan Sri Robert Phang terus mengangkat masalah ini - dari kepatutan dari AG peribadi melakukan yang memanggil keputusan profesional dipersoalkan. Phang mengangkat ini lagi selama Bicara nya Tarik itu di Sentral Sooka Khamis lalu (17 Mac 2011). Dia tidak mince kata-katanya bahawa AG tidak hanya mendiskreditkan tetapi juga kewajipan kepada kerajaan. Phang tumpul dan langsung mengatakan bahawa kerajaan menyatakan usaha semua untuk membanteras rasuah akan menjadi NATO-No Talk Action Only!  Untuk Phang, AG Gani Patail adalah masalah, kanser yang harus dipotong, jika tidak, sistem kehakiman jenayah secara keseluruhan akan sakit dan jatuh lebih jauh ke dalam keburukan.
UNK Azizul's SD terbuat menyebutkan khusus Dato 'Ramli Yusuf yang saya tulis minggu tentang terakhir sebagai diambil selama perjalanan dengan janji-janji yang kembali setelah ia bertemu dengan Perdana Menteri Najib dan Menteri Dalam Negeri Hishammuddin Hussein Onn. Walaupun telah dibebaskan, sampai sekarang, Dato 'Ramli belum dapat dihidupkan semula. Ia akan muncul bahawa IGP Ismail Omar tidak memiliki keberanian untuk membatalkan apa yang Musa Hassan telah ditimbulkan pada Dato 'Ramli.
Tetapi UNK Azizul juga disinggung orang yang tidak disebutkan namanya pada ayat 14 dari surat pernyataan itu (di atas) tentang " rasa takut mencengkam banyak dalam PDRM ketika peguam yang membantu CCD sendiri ditangkap dalam cara yang paling memalukan dan didakwa di mahkamah satu hari sebelum Aidilfitri ".
Rosli Dahlan tetap
Hal ini jelas bahawa peguam muda ini adalah teman saya Rosli Dahlan. Aku terpegun oleh wahyu ini. Saya fikir Rosli hanya membantu Polis dalam mengesan kejahatan kerah putih seperti Skandal MAS besar. Aku tidak menyedari bahawa dia juga membantu CCID dalam menahan penjahat kerah biru seperti ini sindiket wang pinjaman Seiring haram. Saya sekarang takut untuk Rosli. Dia mungkin tidak sengaja dibuat musuh tidak hanya dengan orang-orang di koridor kuasa tetapi juga mereka yang memegang kuasa di dunia bawah. Saya ingin mengingatkan Rosli sangat berhati-hati.
Nampaknya seperti suatu kebetulan bahawa ada begitu banyak laporan tentang Rosli Dahlan dalam beberapa minggu terakhir. Dari laman web Pejabat Undang-undang Antarabangsa (ILO), ada pengumuman bahawa dia menerima anugerah antarabangsa dengan tiga peguam Malaysia yang lain:
Komentar Para pelanggan pada Rosli sangat memuaskan memang, juga melihat link di atas. Minggu lalu, saluran radio perniagaan 89.9 BFM dilakukan wawancara dengan Rosli tentang kontroversi MRT di Taman Tun Dr Ismail. Rosli tidak berbasa-basi di membabi buta menghukum pegawai kerajaan untuk insensitivities mereka di posting notis pembangunan MRT di pohon dan tiang lampu seperti sindiket Seiring meminjamkan wang haram, dengarkan ini:
Dan saya terkejut terbesar, bahkan Bernama membawa berita dari Rosli hosting sebuah persidangan undang-undang antarabangsa untuk peguam asing:
Free Peguam Rosli dalam nama Kehakiman
Adakah sesuatu yang terjadi di sini? Apakah ada usaha kekuatan yang akan dapat menebus apa yang telah mereka lakukan untuk Rosli? Jika demikian, maka saatnya untuk membawa kes ke penutupan bahagia dan membiarkan dia membina semula kerjaya hukumnya yang telah cukup hancur. Saya telah mengatakan itu dahulu dan sekarang mengatakan lagi, Peguam Rosli tidak bersalah dan harus dibenarkan untuk meneruskan hidupnya dan mengejar profesinya.
Akhir Victimisation Dato Ramli dan 6 Polis
Adapun Dato Ramli dan 6 polis, saya katakan kepada IGP Ismail Omar - ini adalah laki-laki anda yang menjadi korban dalam perjalanan pekerjaan mereka. Ketidakadilan yang dilakukan oleh Musa Hassan boleh dan harus dibatalkan oleh anda. Kekuasaan ada di tangan anda, menggunakan dengan bijak dan bijaksana tanpa takut AG Gani Patail. Ini adalah saat anda pada masanya untuk menjadi pemimpin inspirasional PDRM. Angkatan Polis memerlukannya, lelaki anda pasti memerlukannya. Aku berkata kepadamu IGP Ismail Omar - Bangun dan melakukan hal yang benar

No comments:

Post a Comment